Twee dagen in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Christine Maes - WaarBenJij.nu Twee dagen in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Christine Maes - WaarBenJij.nu

Twee dagen in Ho Chi Minh City

Blijf op de hoogte en volg Christine

23 Januari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zondag 20 januari
Op het vliegveld van Ho Chi Minh City worden we netjes opgewacht door onze Djoser-reisbegeleider Jorrit en onze Vietnamese gids Luc. Op aanraden van Jorrit gaan we eerst pinnen, we halen 2x 4 miljoen Dong uit de muur, dat is ongeveer 300 euro. Terwijl we in de bus richting hotel de eerste indrukken opdoen van het vroegere Saigon, krijgen we al een keuzeprogramma voorgesteld voor de middag. We gaan met riksja's naar de Chinese wijk Cholon en bezoeken onderweg enkele tempels en een markt. De riskja's zoeven tussen het chaotische verkeer door, links en rechts worden we ingehaald door ontelbare toeterende scooters en enkele auto's. 's Avonds hebben we een eerste kennismaking met de Vietnamese keuken, we eten bij 'Barbecuecorner', in de tafel zit een brander met daarop een rooster en zo kun je je eigen gerechten roosteren. Het smaakt uitstekend. Daarna vroeg naar bed, we zijn inmiddels al zo'n 36 uur wakker.

Maandag 21 januari
We gaan vroeg op pad naar de Cu Chi Tunnels. Deze tunnels zijn gebruikt in de oorlog waar Amerika in de jaren '70 aan heeft deelgenomen. Bij ons staat de oorlog bekend als Vietnamoorlog maar hier heet het de Amerikaanse oorlog. Jammer genoeg een redelijk toeristische attractie geworden maar toch indrukwekkend hoe innovatief de Vietnamezen waren in overleven onder de grond. Op de achergrond hoor je schietgeluiden en ontploffingen, blijkbaar kun je op een terrein ook schieten of met een granaat gooien. Het zorgt wel voor de oorlogsfeer. Je kon ook een stukje tunnel 'doen'. Marc paste er maar net in maar ikzelf had (natuurlijk) iets meer ruimte. 's Avonds zijn we naar Ben Thanhmarkt gelopen en daar hebben we gegeten bij een eetstal op straat met heerlijke gerechten.

NB: Vanwege griep hebben wij 's middags niets ondernomen maar volgens reisgenoten was het War Remnants Museum een aanrader