Nog een weekje... - Reisverslag uit Spui, Nederland van Christine Maes - WaarBenJij.nu Nog een weekje... - Reisverslag uit Spui, Nederland van Christine Maes - WaarBenJij.nu

Nog een weekje...

Door: ChrisMaes

Blijf op de hoogte en volg Christine

13 Mei 2012 | Nederland, Spui

...En dan vertrekken we voor vier weken naar Zuidelijk Afrika! Een nieuw en spannend avontuur voor ons. Nieuw, omdat we niet alleen voor het eerst het continent Afrika bezoeken maar ook voor het eerst een georganiseerde reis ondernemen. Wat verheug ik mij er op om Kaapstad te zien, de tafelberg te beklimmen, rijden door de woestijn met zijn prachtige vergezichten en ontmoetingen met wilde dieren die wij alleen maar kennen uit de dierentuin en dan natuurlijk het hoogtepunt: de Victoriawatervallen. Een reis van ruim 4000 kilometer met een groep onbekenden door een onbekend land. De eerste voorbereidingen zijn al getroffen, de nodige boeken gelezen, sites bezocht, warme slaapzakken aangeschaft, inentingen geregeld en het Zuid-Afrikaanse geld is besteld. Hieronder vind je een overzichtje van onze route. :-)

De komende weken zal ik proberen onze reis hier bij te houden voor degenen die dat leuk vinden, misschien samen met wat foto's. De wifi-locaties zijn waarschijnlijk niet ruim bezaaid (nee Ramon, niet lachen!) maar hopenlijk kan ik af en toe toch iets neerzetten. Reacties zijn natuurlijk van harte welkom! En aan onze reisgenoten: hebben jullie er ook zo veel zin in? Tot snel op Schiphol!

Facebook:
Christine Maes
Marc Maes

Twitter: @christine_maesh

• 14 Mei 2012 - 05:44

Carla:

hallo,

wij gaan deze reis ook maken (in juli) en zullen jullie dus met plezier volgen. Leuk om alvast wat in de stemming te komen.

Veel plezier!

Groetjes Carla.

o ja, welke inentingen en malaria advies hebben jullie gekregen?

• 14 Mei 2012 - 09:27

Petra:

ik ga je zeker volgen:):)

• 14 Mei 2012 - 19:40

Christine:

Hoi Carla,

Leuk dat je ook deze reis gaat maken. Wij hebben ons vorige maand laten inenten tegen DTP en Hepatitis A + B. De Hepatitis A + B inenting moet nog eens herhaald worden voor vertrek met vier weken er tussen. De geadviseerde malariatabletten die wij hebben heet Malarone. Deze moeten elke dag ingenomen worden en de kuur begint een dag voor je in het 'malaria-gebied' komt. Deze tabletten zouden de minste bijwerkingen hebben, nog even afwachten dus...

Groetjes!!

• 18 Mei 2012 - 06:00

Frank:

Hoi Christine,

Wij hebben er ook veel zin in!!!!
    We zijn al eens eerder in Afrika geweest (zambia en zuidafrika/swaziland) en vonden het zo mooi dat we beslist nog eens terug wilden. Gaat vast en zeker een mooie reis worden.
    Tot zondag....

Groeten Frank